update

Jag är så trött..

Hemma själv med Varga, henrik är på träning.
Försöker få hon att somna..men hon vägrar.
förstår verkligen inte att man kan hata att sova lika mycket som Varga gör det..
Sova är det värsta som finns.. spelar ingen roll om det är på dagen eller kvällen.


Hon bara skriker och skriker.. de är så hon tills hon somnar.
vi har testat alla knep..
går in, lägger ner hon,vrider upp speldosan,ge snutten,går ut.
kommer in efter 5 minuter och lägger ner hon och sedan går jag ut igen..
så håller vi på..men de funkar inte.

har sövt ner hon i famnen och lagt ner henne men då vaknar hon oavsett vad vi gör
sedan skriker hon sig tills hon somnar..

Prövat att guppa hon i rumpan tills hon somnar i spjälsängen, då somnar hon men vaknar så fort vi slutar oavsett om vi stått och guppat i 5 minuter eller 45 minuter...

Någon snäll själ som kan hjälpa oss?
Jag orkar inge mer..



Emilie

Usch vad jobbgigt, jag vet precis hur ni har har det. Men Ellen verkar ha fattat grejjen nu och somnar på en gång igen. peppar,peppar.Sorry men jag har inget tips. Smeka på ryggen/rumpan tills de somnar, men de ju som du säger, så fort man slutar så vaknar de ju.. =/ Imorgon Zumba 18:15. Ska du med ? PUSS

2011-09-06 ▫ 20:37:49
http://emiliejohansson.blogg.se/
Emilie

Den är inköpt på Kappahl för ynka 179:-. Skynda fynda !:) Vad synd att du inte kan hänga med, kanske nästa vecka?:) Hoppas det blir bättre med Varga. PUSS

2011-09-06 ▫ 22:54:17
http://emiliejohansson.blogg.se/
Sara Ö

Hej Ängla!



Är första gången jag tittar in i din fina blogg, och läser nu om sovsituationen. Vi har också haft det tufft med nattrutinerna/sömnen...det var som allra värst i somras då vi reste runt till familj och vänner...olika ställen hela tiden osv. Då kunde Ludde skrika i 1 h i sträck när vi la ner honom i spälsängen, tills han spydde kunde han hålla på...det var jättejobbigt och framförallt för honom själv att va så ledsen och arg! Vi var helt förtvivlade, vi bytte av varandra; jag, fredrik, mamma osv. Men inget gick! Dessutom kunde Ludde vakna typ varannan, var tredje timma under vissa nätter också! Det var som att han helt plötsligt skulle försöka visa att han bestämde medan vi också försökte det, en krock! Min mamma köpte iaf en bok till oss som heter: "Internationella Sova Hela Natten - så hjälper du ditt barn att sova gott hela natten lång", av Anna Wahlgren. Eftersom vi hade försökt läsa oss till mer kunskap och prata med andra föräldrar kring bäbisar och sovning men inget hjälpte, så kändes det som att det var värt att testa detta.



Jag förstår att ni testat det mesta och nästan inte vågar tro och hoppas på nått nytt...men som sagt så kan det ju vara värt att testa. Du får hemskt gärna låna vår bok, ni kan ju kolla igenom om ni tror att detta är nått för er. Det är en väldigt omfattande metod och det krävs att båda föräldrar är insatta till 100 % och tror på metoden, annars funkar det inte. Man måste verkligen hålla den strikt, vara konsekvent och tro på idén och det är ju det som kan vara jobbigt, men än en gång; ger den resultat så är det ju värt alla gånger!



Jag och Fredrik hade först högläsning för varandra och sedan började vi testa lite smått och vissa saker gav med sig med en stor skopa tålamod. Jag kan ju inte garantera att denna metod är nått som funkar men jag hoppas att ni hittar nått som hjälper er i framtiden :) Vet hur det känns!



Men vi skulle väl kunna träffas någon dag, en fika på stan och utbyta lite erfarenheter samt att du får låna boken?



Jag förstår att detta är jättejobbigt...det är inte helt lätt än för oss och Ludde med sovrutinerna men det är def mkt bättre än i sommar!



Ha det så gott så länge så hörs vi!

Kram

2011-09-07 ▫ 10:38:54


NAMN: (ej anonym tack)

Kom ihåg mig?


E-MAIL: (publiceras ej)



DIN BLOGG:




KOMMENTAR: