2010-08-28

Tajm och uppdatera på bloggen nu när man är i vecka 28 (27+1)
Hua vad tiden går fort, det är inte långt kvar innan man sitter här med en liten flicka i famnen.
Mycket har hänt sen sist jag skrev, vi har ju fått en till hund (kuma) och vi har börjat renovera övervåningen.
Skulle vilja få allt klart innan hon är född men så som det ser ut nu så kommer vi inte hinna. Så just nu fokuserar vi på att få klart våran garderob så vi slipper ha kläderna i en stor hög som vi har nu. Inte alls roligt.

Köpte målafärg igår som nu ska jag ta och pröva måla en liten fläck för att se om det passar in i rummet.
Det är en mycket fin ljusbrun nyans och till den ljusbruna nyansen tänkte jag måla en mörkare ruta på väggen för att sedan hänga en spegel eller varför inte en ram? Hoppas på att det blir bra.
Det finns så himla många olika bra lösningar för en walk in closet men våran kommer bli väldigt enkel just nu för tillfället så får vi väl bygga till mer när vi har råd och ork. Vi kommer nog bara ha en stor byrå på ena sidan av väggen, massa krokar och en stång för att hänga kunna hänga upp byxor och skjortor m.m. Sen lär det nog bli några hyllplan för att ställa upp alla mina skor och väskor.

Nu är det bara 18 dagar kvar tills jag och henrik åker (ENSAM) ner till västerås för att möta upp André och Elin.
Vi ska nämligen åka ner till Ullared Gekås för att handla massa bebisprylar och även uppdatera min och henriks garderob. Lär nog bli massa saker till hundarna och hemmet också. Skrivit världens längsta shoppinglista och den kommer nog bara bli längre.
Ska bli så otroligt skönt att få åka ensam med bara henrik och göra roliga saker innan bebisen kommer. Hundarna ska få vara hos Henriks pappa Åke.


Graviditeten går bra, hon växer och knakar! nu på måndag ska vi till barnmorskan igen och det ska bli så mysigt och se vad dom säger. :) se hur jag ligger i kurvan. Har nämligen gått ner några kilon igen. Vägde 82 sist jag vägde mig (var väl i vecka 23) och nu väger jag 79. Hoppas att stumpan mår bra.
Tänkte att jag ska börja kopiera in lite information om varje graviditetsvecka och slänga in en bild på magen :).
Förstår inte varför man är så himla dålig på att uppdatera bloggen när det är en sån här grej som man vill ha sparat. :/ men ska väl köpa en bärbar snart så då kommer det bli mycket lättare att uppdatera vart man än är.

Vecka 28

Nu väger bebisen nästan 900 gram och är drygt 36 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen.

Sov gott och dröm sött! En del experter tror att bebisar börjar drömma vid ungefär 28 veckor. Vad skulle de drömma om? Ingen vet helt säkert, men hjärnan är mycket aktiv även denna vecka. De karakteristiska vecken börjar uppstå på dess yta och mer hjärnvävnad formas.

Om du känner rytmiska fosterrörelser nu, kan det mycket väl vara hicka – vilket är vanligt denna vecka och under resten av graviditeten. Anfallen av hicka brukar inte vara så länge och går över av sig själva.

Nu når livmodern din bröstkorg, vilket kan göra dig andfådd, om du inte redan är det. Från och med nu och under de sista tre månaderna är det inte ovanligt att drabbas av kramp i benen,åderbråck och klåda på magen. Inte så kul?

Näe, det är verkligen inte roligt att bli anfådd så fort man rör sig.. knappt komma upp ur soffan och alla dessa kramper i benen.. hua.









Vecka 27 (26+4)

Vecka 27(26+4)


Vecka 28 (27+1)








ängla



cattis

Kul att se lite bilder! =)

2010-09-05 ▫ 09:44:46
http://cattisenwiklund.blogg.se/


NAMN: (ej anonym tack)

Kom ihåg mig?


E-MAIL: (publiceras ej)



DIN BLOGG:




KOMMENTAR: